Edios Edios
Edios
  • Skrypty PHP
    • Ogłoszenia jak olx Ogłoszenia jak olx
    • Skrypt ofert pracy Skrypt ofert pracy
    • Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości
    • Baza noclegowa Baza noclegowa
    • Katalog firm Katalog firm
    • Skrypt motoryzacyjny Skrypt motoryzacyjny
  • Oferta
    • Sklepy internetowe
    • Audyt SEO
    • Pozycjonowanie
    • Strona www dla firmy
    • Portale internetowe
    • Wizytówki na Google Maps
    • Edios - opinie o naszej firmie
  • Realizacje 
  • Kontakt 
Zadzwoń do nas!
+48 697 293 173
  • English English
  • Deutsch Deutsch
Zadzwoń do nas!
+48 697 293 173
Strona główna › Aktualności › Jak zarabiać na stronie internetowej?

Jak zarabiać na stronie internetowej?

Data dodania: 2025-05-15
Jak zarabiać na stronie internetowej?

Monetyzacja strony internetowej to sposób na pasywny i aktywny dochód, bo posiadanie portalu internetowego stwarza szereg okazji do zarabiania w sieci. Począwszy od reklam Google Ads, przez promocję świadczonych usług/sprzedawanych produktów, po płatny newsletter. Podpowiadamy, jak zarabiać na stronie internetowej. I co ma wpływ na zyski. Koniecznie przeczytaj do końca, a dowiesz się, jak mieć własny portal za przystępną na kieszeń Polaka kwotę.


1. Płatne ogłoszenia

Jedną z atrakcyjnych opcji monetyzacji strony internetowej są płatne ogłoszenia. Oczywiście mowa o portalach ogłoszeniowych – teraz być może myślisz, że nie stać Cię na tego typu portal, a tworzymy je do kwoty maksymalnie 10 tys. zł. Zachęcamy do lektury wcześniejszego wpisu, bo mniejsze portale ogłoszeniowe są obecnie dużą konkurencją dla dużych platform, ze względu na koszt dodania ogłoszenia. 

Na wielu platformach ogłoszenia w kategoriach nieruchomości, motoryzacja i inne związane ze sprzedażą drogich produktów/usług wiążą się z uiszczeniem opłaty. Jej wysokość jest zazwyczaj uzależniona od kwoty ‘produktu’. Przykładowo, jeśli chcesz wystawić auto o wartości 50 tys. zł na sprzedaż, to dodanie ogłoszenia kosztuje ok. 100 zł. Przy tańszych produktach, typu kosmetyki, platforma może limitować ogłoszenia, 10 miesięcznie za darmo, a każde kolejne 2 zł. I tu pojawia się opcja stworzenia portalu ogłoszeniowego, który będzie tańszą alternatywą. 

W przypadku małych portali ogłoszeniowych warto wybrać specjalizację, przykładem wynajem nieruchomości, sprzętów. Na portalu ogłoszeniowym zarabiasz na:

  • ogłoszeniach promowanych,
  • pakietach ogłoszeń,
  • odświeżaniu, 
  • udostępnianiu danych kontaktowych bądź opcji kontaktu z ogłoszeniodawcą.

Płatne usługi powinny być w atrakcyjnej, konkurencyjnej w stosunku do rynkowych gigantów cenie. Im więcej przyciągniesz użytkowników, a tym samym ogłoszeń, tym bardziej atrakcyjny staje się portal, a dochód z płatnych ogłoszeń regularnie rośnie. 

Ile można zarobić na płatnych ogłoszeniach? To zależy od wielkości portalu oraz etapu jego rozwoju. Na początkowym etapie najważniejsze jest sukcesywne zwiększanie liczby użytkowników, co z czasem powinno przełożyć się na zyski. Mogą one wynieść od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. 


2. Google AdSense

Obszerna platforma reklamowa Google AdSense jednym z narzędzi monetyzacji strony internetowej. Działa na prostych zasadach:

reklamodawca → AdSense → Twoja witryna internetowa

Platforma AdSense to jedna z największych ‘baz’ reklamodawców. Firmy umieszczają w niej reklamy usług i produktów. Rejestrując konto na platformie, zarabiasz na kliknięciach bądź wyświetleniach tych reklam. To jeden z najprostszych sposobów na zarabianie na własnej stronie internetowej. 

AdSense dostosowuje reklamy do tematyki witryny, masz również możliwość zablokowania niechcianych treści. Decydujesz o lokalizacji wyświetlanych reklam, a nawet ich dopasowaniu pod względem wizualnym do strony. Co ważne, rejestracja na platformie AdSense jest bezpłatna. Koszty są po stronie reklamodawców. To oni płacą Google AdSense za wyświetlenia bądź kliknięcia w zależności od rodzaju reklamy, a AdSense dzieli się zyskiem z wydawcą – właścicielem strony internetowej. 

Reklamy są wyświetlane w różnych miejscach z boku, na dole strony, a z biegiem czasu otrzymasz odpowiedź, która powierzchnia cieszy się największą klikalnością. Na tej podstawie ustawisz kolejne reklamy, by zmaksymalizować zyski. 

I jak jesteśmy przy wyświetleniach i kliknięciach, to podstawowe pytanie brzmi: ile można na tym zarobić? Nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, bo zarobki zależą przede wszystkim od ruchu na stronie. Im więcej użytkowników odwiedzi portal, tym więcej osób z tego grona kliknie bądź wyświetli reklamę. Dlatego istotne jest zwiększanie ruchu na stronie, ‘zdobywanie’ i zatrzymanie nowych użytkowników. Co możesz osiągnąć przez dodawanie atrakcyjnych treści regularnie, raz bądź dwa razy w tygodniu, a nawet częściej, jeśli dysponujesz czasem. 

Zarobki z reklam zależą również od kategorii – branży, w której działa witryny. Na stronie Google AdSense znajduje się kalkulator, z którym obliczysz przybliżony, możliwy dochód z reklam. Zakładając, że będziesz mieć 50 tys. odsłon miesięcznie, a witryna dotyczy książek, czytania, nowości, to możliwy zarobek wyniesie ok. 600 dolarów. W przypadku nieruchomości to już 1200 dolarów, a strony o finansach nawet 2500 dolarów. 


3. Zarabianie na programach partnerskich

Blogerzy, vlogerzy, youtuberzy chętnie polecają produkty bądź usługi, często kusząc dodatkową zniżką, ale jeśli zakupu dokonuje się przez określony link. I to jest afiliacja, dobry sposób na monetyzację strony internetowej. 

Strona internetowa może generować zyski z linków afiliacyjnych i polecanych produktów. Marketing afiliacyjny dzieli się na dwa rodzaje:

  • bezpośredni – nawiązujesz kontakt z producentem/sprzedawcą i to od niego otrzymujesz unikalny link, 
  • pośredni – przez sieci afiliacyjne. 

Przykładem sieci afiliacyjnej jest Allegro Affiliate Business. Jak to działa? Należy utworzyć konto na platformie, wybrać kampanie/produkty wpisane w tematykę strony i promować je na swoim portalu. Za każdy zakup z unikalnego linku, na konto wpływa prowizja. Inne platformy afiliacyjne, które warto poznać mając stronę internetową: LeadStar, NetSalesMedia, Kwanko, NutriProfits. Awin, Admitag (Aliexpress). 

Marketing afiliacyjny to też dobry sposób na nowe treści na portalu. Możesz testować co jakiś czas produkty/usługi, przybliżając je użytkownikom. Dzieląc się faktycznymi spostrzeżeniami, bez lukrowania. Szczere opinie budują pozytywny wizerunek i wpływają na postrzeganie wydawcy jako eksperta.  Oczywiście opisywane produkty muszą wpisywać się w tematykę portalu. Bo trudno, by ktoś kupił karmę dla kota na portalu, który działa w obszarze fotowoltaiki. Taki wydawca traci wiarygodność.

Ile można zarobić na polecaniu produktów i usług? I tu znów wracamy do zasięgów i zbudowanego wśród odbiorców zaufania. Chętniej kupujemy polecane produkty od ekspertów i ludzi, którzy się na tym znają. Dlatego istotnym punktem przy zarabianiu na polecaniu jest promowanie własnej strony w sieci, przyciąganie nowych użytkowników na dłużej i budowanie zaufania. Przychód wynosi od kilkunastu złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Co zależy m.in. od sprzedawanych produktów. Jeśli polecasz wycieczki w egzotyczne zakątki, to na sprzedaży zarobisz więcej niż przy linkach afiliacyjnych do kremów na zmarszczki. 

Zaletą monetyzacji strony internetowej przez wykorzystanie marketingu afiliacyjnego jest brak kosztów początkowych bądź są one na niskim poziomie. Kolejną brak ryzyka – nic nie tracisz, pod warunkiem, że nie reklamujesz bubla i część użytkowników się nie odwróci. Po trzecie przynosi dochód pasywny. 


4. Subskrypcja stała

Płatny dostęp do szczegółów ogłoszenia bądź publikacja ogłoszenia za opłatą są już standardem na wielu portalach. W ramach portalu ogłoszeniowego możesz zaproponować użytkownikom wybór: korzystanie z wersji bezpłatnej – np. możliwość przeglądania ogłoszeń bez danych ogłoszeniodawców i w wersji płatnej z możliwością wyświetlenia numeru telefonu. Subskrypcja może obejmować dodawanie pakietów ogłoszeń, co opłaca się w wielu branżach: HR, nieruchomości, finanse 

Subskrypcja zapewnia atrakcyjny dochód pasywny. Na przykładzie tworzonych przez nas portali ogłoszeniowych, płatne są usługi:

  • dodawanie więcej niż 10-20 ogłoszeń miesięcznie,
  • ogłoszenia promowane (kilka opcji promowania),
  • odświeżanie ogłoszeń,
  • dodawanie ogłoszeń,
  • dostęp do numerów telefonu ogłoszeniodawców.

Subskrypcja daje użytkownikom znacznie szersze możliwości korzystania z portalu. A stronie zapewnia cykliczną monetyzację. Im bardziej zadbasz o rozwój  portalu, tym większe prawdopodobieństwo atrakcyjnych zysków. 

Ile można zarobić na subskrypcji? Od kilku do kilkudziesięciu złotych za użytkownika, w zależności od popularności witryny i atrakcyjności pakietu. 


5. Samodzielna sprzedaż powierzchni reklamowej na stronie

Jesteś urodzonym handlowcem i sprzedasz piasek na pustyni? Wykorzystaj potencjał i sprzedawaj powierzchnię reklamową na swojej stronie bez pośredników. Takim sposobem omijasz prowizję dla trzeciej strony transakcji, za to część z niej ląduje w Twojej kieszeni. 

Samodzielna sprzedaż powierzchni reklamowej jest czasochłonna i wymaga rozwinięcia portalu, do przynajmniej 50 tys. odsłon miesięcznie, natomiast włożony wysiłek zazwyczaj się opłaca – pod względem finansowym. Dlaczego? Bo jesteś w bezpośrednim kontakcie z firmą, której usługi reklamujesz. Prowadzisz przemyślaną kampanię konkretnego produktu, analizujesz, korygujesz na bieżąco kolejne posunięcia. Negocjujesz warunki i stawki. 

Jakich wydawców szukają reklamodawcy? Kto jest dla nich atrakcyjny?

  • Portale na wysokim poziomie – z treścią, która jest aktualna, atrakcyjna dla użytkowników, regularnie dodawana. 
  • Z dużym ruchem na stronie – z każdym miesiącem zwiększa się liczba użytkowników. 
  • Konkretna grupa odbiorców – portale, które wpisują się w grupę docelową reklamodawców. Nie ma sensu współpraca portalu o nieruchomościach z producentem części do rowerów. 

Również w naszym CMS-ie dodasz m.in. reklamy banerowe od firm, z którymi nawiążesz współpracę. Natomiast, jeśli nie jesteś urodzonym handlowcem, to powierzchnię możesz sprzedawać przez pośredników, jak wspomniane wcześniej Google AdSense. 

Jaki jest dochód z wynajęcia powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej? Tu znów nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zysk może wynosić od kilkudziesięciu złotych do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wpływ na to ma rodzaj reklamowanych produktów/usług, wielkość firmy (duże firmy mają większe środki przeznaczone na reklamę), a finalnie efekt reklamowania produktu na stronie, czyli jego sprzedaż. 


6. Sprzedaż artykułów sponsorowanych

Są nowoczesną, nienachalną formą reklamy. Między innymi dlatego firmy decydują się na linkowanie zewnętrzne. Poza tym część użytkowników sieci blokuje ‘klasyczne’ reklamy, a tekst tego typu ma zazwyczaj delikatnie sprzedażową formę. Zachęca do przeczytania, oferując ciekawą treść. 

Artykuły sponsorowane zwiększają ruch na stronie, a dzięki publikacji na branżowych portalach pomagają dotrzeć z produktem /usługą do docelowej grupy klientów. Dobrej jakości artykuł zawiera praktyczną dla odbiorców dawkę informacji, rodzi potrzebę, a w efekcie kieruje na stronę internetową reklamodawcy. Warto o tym pamiętać, by strona nie straciła na wiarygodności. 

Jak zarabiać na artykułach sponsorowanych? Nie musisz szukać na własną rękę firm, które będą zainteresowane umieszczeniem artykułu sponsorowanego na Twojej stronie. Służą temu platformy, które się w tym specjalizują. Z pewnością znasz bądź kojarzysz Whitepress? To jedna z popularnych platform, łącząca wydawców i reklamodawców. Decydując się na współpracę z nią, nie musisz przyjmować zleceń, które nie są dla Ciebie atrakcyjne. Warto też wiedzieć, że samodzielnie ustalasz warunki publikacji i stawkę. 

Artykuły sponsorowane urozmaicają treść na stronie internetowej i przynoszą zysk od reklamodawcy. Na marginesie, nasze systemy są przygotowane do prowadzenia bloga, dodawania zdjęć i linkowania. 


7. Pobieraj opłaty za swoje treści

Na płatnych treściach zarabiają blogerzy, vlogerzy, portale newsowe, branżowe, edukacyjne i  niszowe. Atrakcyjne treści mogą mieć kłódeczkę i będą dostępne tylko po dokonaniu płatności. Jeśli tworzysz unikalne treści, to warto pomyśleć o pobieraniu za nie opłat. Oczywiście nie zapominając o użytkownikach, którzy nie chcą (na razie) płacić za treści. 

Dobrym rozwiązaniem jest publikacja treści bezpłatnych i płatnych. Te drugie mogą dotyczyć różnych tematów, istotne by były wartościowe z punktu widzenia odbiorców i spełniały swoją rolę. W przypadku portalu edukacyjnego może być to sposób na liczenie ułamków czy analiza wiersza. Na portalu związanym z rynkiem nieruchomości, tłumaczenie zawiłości prawnych. Podobnie na portalach księgowych i prawnych. Strona internetowa może mieć też charakter rozrywkowy, zatem treści niekoniecznie muszą wiązać się z przekazywaniem wiedzy, a w tym przypadku powinny bawić i angażować odbiorcę. 

Płatność możesz naliczać za konkretną treść, jednorazowo bądź cyklicznie za dostęp np. do wszystkich treści premium. To rozwiązanie stosują między innymi portale informacyjne i wydawnictwa. 

Ile można zarobić na sprzedaży treści? To znów zależy od kilku czynników: zasięgów, tematyki, rodzaju materiałów. Gdy zbudujesz grono lojalnych odbiorców, to dochód może oscylować w obszarze od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. 


8. Reklamuj własne produkty i własny biznes

Własna strona internetowa daje szerokie możliwości rozwoju w sieci i monetyzacji, ale i sprzedaży już oferowanych produktów/usług. Wśród naszych klientów popularne jest prowadzenie biznesu i posiadanie portalu ogłoszeniowego, na którym reklamują swoje produkty/usługi. Tym samym pieką dwie pieczenie na jednym ogniu. 

Mając własny portal ogłoszeniowy, bezpłatnie reklamujesz swoje produkty i usługi. Nie tylko na głównej stronie, możesz również co jakiś czas dodać artykuł na blog z linkiem do sklepu internetowego bądź do strony ze świadczonymi usługami. Takim sposobem zwiększysz ruch w głównym biznesie, a portal ogłoszeniowy będzie pracował na pasywny dochód. 

Zyski? Podwójne. Zyskujesz ruch na stronie swojej firmy i czerpiesz dodatkowe zyski z portalu ogłoszeniowego pod postacią wcześniej wymienionych sposobów monetyzacji. 


9. Listy e-mailowe i e-mail marketing

Tani, prosty i może być dochodowy, czyli jedna z najstarszych form pukania do ‘drzwi’ klienta, przez wiadomość mail jest nadal uznawana za jedną z najskuteczniejszych. Mało tego mail może zmienić się w zysk. Jak?

Odpowiedzią jest płatny newsletter, który staje się coraz popularniejszy. W pędzie dzisiejszego świata i niekończącym się gąszczu informacji w wirtualnym świecie, użytkownicy poszukują sprawdzonych i unikalnych treści z różnych rynków, branż, obszarów. Twój portal może generować dodatkowy dochód przez płatny newsletter – co ważne regularny. 

Z pewnością zastanawiasz się, jak stworzyć listę mailingową i czy ma to sens? Oczywiście, że ma. Newsletter buduje zaufanie pomiędzy wydawcą a użytkownikiem. Może mieć charakter informacji, raportu z rynku, poradnika, prognozy itd. Ważne, by jego treść była ekskluzywna z punktu widzenia odbiorcy. 

W celu stworzenia listy mailingowej zachęć odbiorców darmowymi materiałami, treściami, grafikami, analizami. Chętniej wchodzimy w coś nowego, gdy w zamian coś otrzymujemy. Z czasem możesz zaoferować płatny newsletter. 

Ile można zarobić na e-mail marketingu? Jeśli Twój newsletter kosztuje 30 zł, a będziesz mieć 100 osób zapisanych, to miesięcznie dochód wyniesie 3000 zł. Warto wiedzieć, że jest to jedna z niższych stawek na rynku za newsletter, dlatego zyski mogą być znacznie wyższe. Nie zapominając o tym, że jeśli zadbasz o portal, to liczba użytkowników może się sukcesywnie co miesiąc zwiększać. 


10. Sprzedaż witryny za duże pieniądze gdy się rozwinie 

Każdy wysiłek związany z rozwojem portalu ma wpływ na jego wartość w przyszłości – może on przynieść pokaźny zysk. Przy wycenie wartości strony internetowej pod uwagę brane są:

  • natężenie ruchu na stronie,
  • poziom rozbudowania strony,
  • opcje dostępne na stronie,
  • unikalność, atrakcyjność treści i grafiki, 
  • funkcjonalny układ strony,
  • pozycja w wynikach wyszukiwania, 
  • responsywność,
  • branża, konkurencyjność,
  • wysokość zysków.

Gotowy portal ogłoszeniowy, blog bądź stronę o niszowej tematyce możesz sprzedać za kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych, a nawet 200-300 tys zł. To już cena kawalerki w średniej wielkości mieście, a na sukces pracujesz z domowego zacisza. 

Część osób zawodowo zajmuje się ‘rozkręcaniem’ portali internetowych i w efekcie po osiągnięciu atrakcyjnego pułapu sprzedają. To podobne zjawisko, jak na rynku nieruchomości flipowanie, czyli zakup nieruchomości tanim kosztem do remontu, wykonanie remontu samodzielnie bądź z niewielkim wsparciem fachowców i sprzedaż za dużo wyższą cenę. I tak samo jak flip nieruchomości, także rozbudowa portalu wiąże się z poświęceniem czasu. Zanim strona internetowa przyniesie pierwsze zyski może minąć kilka miesięcy. W obydwu przypadkach jest realna opcja dobrego zarobku. 


Jak zbudować własną stronę od podstaw?

A gdyby ktoś dał Ci gotowy patent – ładnie skrojoną, funkcjonalną stronę internetową za maksymalnie 10 tys. zł? Pod postacią portalu ogłoszeniowego z dużym potencjałem, opcją dochodów pasywnych i aktywnych? I wsparcie w temacie?

Od lat robimy strony dla naszych klientów i bazujemy na gotowych, przetestowanych systemach. Pokazujemy jak łączyć prowadzony już biznes z portalem ogłoszeniowym i sukcesywnie zarabiać więcej. Szyjemy portale na miarę klientów, a nie odwrotnie, dopasowane do branży i potrzeb prowadzonego biznesu. Nie musisz mieć 100 tys. zł, by wejść do sieci ze swoją stroną internetową – zamykamy się w 10 tys. zł, dzięki systemom w sprzedaży licencyjnej. 

Prowadzenie strony internetowej, oprócz perspektywy dodatkowych dochodów, daje mnóstwo satysfakcji. Portal jest jak dziecko, które właściwie prowadzone, rośnie w siłę. 

Autor wpisu:
marta
marta Business Developer
martakruk.content@gmail.com

Wydawcą bloga jest Agencja Interaktywna Edios
‹ Zobacz więcej aktualności
Gotowe portale
  • Ogłoszenia jak olx
  • Skrypt ofert pracy
  • Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości
  • Baza noclegowa
  • Katalog firm
  • Skrypt motoryzacyjny
Oferta
  • Sklepy internetowe
  • Audyt SEO
  • Pozycjonowanie
  • Strona www dla firmy
  • Portale internetowe
  • Wizytówki na Google Maps
  • Edios - opinie o naszej firmie
Ostatnio dodane na blogu
  • Darmowe portale ogłoszeniowe – top 5
  • Jak zarabiać na stronie internetowej?
  • Czy niszowa witryna z ogłoszeniami ma szanse na sukces? Jak znaleźć niszę?
  • 3 najlepsze skrypty CMSy pod portal ogłoszeń w 2025 roku
Zobacz blog

Edios

Agencja Interaktywna Edios
ul. Kurpiowska 10/13
44-335 Jastrzębie Zdrój
NIP: 6332234748

+48 697 293 173 kontakt@edios.pl
© 2025 Edios | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności
Do góry