Edios Edios
Edios
  • Skrypty PHP
    • Ogłoszenia jak olx Ogłoszenia jak olx
    • Skrypt ofert pracy Skrypt ofert pracy
    • Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości
    • Baza noclegowa Baza noclegowa
    • Katalog firm Katalog firm
    • Skrypt motoryzacyjny Skrypt motoryzacyjny
  • Oferta
    • Sklepy internetowe
    • Audyt SEO
    • Pozycjonowanie
    • Strona www dla firmy
    • Portale internetowe
    • Wizytówki na Google Maps
    • Edios - opinie o naszej firmie
  • Realizacje 
  • Kontakt 
Zadzwoń do nas!
+48 697 293 173
  • English English
  • Deutsch Deutsch
Zadzwoń do nas!
+48 697 293 173
Strona główna › Aktualności › Czy niszowa witryna z ogłoszeniami ma szanse na sukces? Jak znaleźć niszę?

Czy niszowa witryna z ogłoszeniami ma szanse na sukces? Jak znaleźć niszę?

Data dodania: 2025-05-15
Czy niszowa witryna z ogłoszeniami ma szanse na sukces? Jak znaleźć niszę?

W tym artykule:

  • Nisza - nie wszystko w internecie już było
  • Zalety niszowych portali z ogłoszeniami
  • Przykłady niszowych portali ogłoszeniowych
  • Portal branżowy plus ogłoszenia
  • Portal dla klientów premium
  • Jak znaleźć niszę? - Pomocne narzędzia
  • Co decyduje o sukcesie portalu ogłoszeniowego działającego w niszy?
    • 1. Wybór odpowiedniej niszy
    • 2. Unikalna wartość i funkcjonalność
    • 3. Strategia monetyzacji
    • 4. Promocja i pozyskiwanie użytkowników
    • 5. Skalowanie i rozwój
    • 6. Skupienie na klientach

Jakie skojarzenia przychodzą na myśl na hasło portal ogłoszeniowy? Nieruchomości, auta, rzeczy używane, sprzęt, wynajem, rzeczy dla dzieci - i faktycznie najwięksi gracze na rynku skupiają się na najpopularniejszych kategoriach. Jednak podaż i popyt jest w każdej branży, a z tysięcy ogłoszeń na popularnych portalach trudno wyłuskać np. profesjonalny sprzęt wędkarski czy suknię ślubną w określonym rozmiarze. I tu wchodzi portal z ogłoszeniami, które możemy nazwać branżowymi, niszowymi, specjalizującymi się w określonej działce rynku.

Obecnie stworzenie niszowej witryny to najlepszy czas na wstrzelenie się w internetową lukę, nim zrobi to ktoś inny. Dlatego przygotowaliśmy przewodnik m.in. o tym jakie zalety ma prowadzenie niszowej witryny z ogłoszeniami, jak znaleźć niszę i jak rozkręcić stronę internetową.
 

Nisza - nie wszystko w internecie już było

Utarło się mówić i postrzegać wirtualną sieć jako przestrzeń, w której nic nowego nie da się  stworzyć, bo wszystko już jest. To mylne spostrzeżenie, bo w sieci brakuje specjalistycznych portali z ogłoszeniami, newsami, poradami, listą firm z konkretnej branży. Skierowanych do określonej grupy odbiorców.

W erze globalnych gigantów to nisza daje szansę na wybicie się w wirtualnej rzeczywistości. Celowanie w określonych odbiorców i robienie tego dobrze. Ten ostatni czynnik jest niezwykle ważny w przypadku niszowego portalu ogłoszeniowego. To co broni się w dzisiejszym świecie to uczciwe podejście do użytkowników, profesjonalizm i wiarygodność. Wiedza oraz doświadczenie w konkretnym obszarze.

Jeśli czujesz się dobrze w świecie filmu i książki, to jest Twój kawałek podłogi i trudno będzie odnaleźć się np. w ogłoszeniach związanych z wspomnianym wcześniej wędkarstwem. Zatem pasja, wiedza i doświadczenie, które posiadasz w określonym obszarze możesz przełożyć na portal z niszowymi ogłoszeniami.
 

Zalety niszowych portali z ogłoszeniami

Dlaczego w przyszłości może się opłacać prowadzenie niszowego portalu ogłoszeniowego?

  • Mniejsza konkurencja - w porównaniu z portalami ogłoszeniowymi typu sprzedaż nieruchomości i pojazdów, nisza ma przewagę w postaci mniejszej konkurencji, a nawet ‘niezagospodarowanych działek”. Zatem łatwiej nie tylko wybić się z portalem, ale i osiągnąć wysoką pozycję w sieci i w branży.
  • Szansa na lepiej płatną reklamę bezpośrednią - okoliczny salon piękności chętniej zapłaci więcej za reklamę, czy w ogóle zdecyduje się na współpracę, na portalu ślubnym niż platformie z ogólnymi ogłoszeniami. Bo portal branżowy pomaga lokalnej marce dotrzeć wprost do grupy docelowej. Tym samym, z perspektywy zarządzającego portalem, znalezienie bezpośrednich, atrakcyjnych reklamodawców jest całkiem realne i łatwiejsze niż w przypadku witryn z różnymi ogłoszeniami.
  • Lojalni użytkownicy - mała konkurencja plus dobrze prowadzony niszowy portal ogłoszeniowy sprzyjają budowaniu lojalnej społeczności wokół niego. Skupienie na grupie docelowej zwiększa skuteczność działań marketingowych. Grupy branżowe na portalach społecznościowych, fora internetowe ułatwiają dotarcie do potencjalnych użytkowników, zainteresowanych tematyką.
  • Ciekawe informacje z branży - przykładem nasz system umożliwia prowadzenie portalu ogłoszeniowego, listy firm i dodatkowo wstawianie newsów z rynku. Co w niszy jest bardzo istotne, bo ludzie między innymi po to przychodzą na tego typu portale, by sprawdzić co nowego nie tylko w ogłoszeniach. Zaletą prowadzenia portalu niszowego jest bycie na bieżąco i występowanie w roli eksperta.
  • Szeroka gama niszowych produktów w jednym miejscu - to wygoda dla użytkownika i większe prawdopodobieństwo, że wróci, gdy znów będzie potrzebował konkretnych rzeczy z danego obszaru. Portal z ogłoszeniami branżowymi to zróżnicowane ceny, wartości przedmiotów/usług, dlatego ludzie chętnie kupują przedmioty i sprzęty przez portale ogłoszeniowe albo szukają na nich specjalistów, dlatego warto mieć też listę firm.
  • Bezpośrednie interakcje - niszowy portal branżowy z ogłoszeniami to przestrzeń do wymiany nie tylko produktów i usług w danej branży, lecz również do szybkiej wymiany informacji pomiędzy użytkownikami. Jeśli działasz w branży, to jesteś na bieżąco.
  • Atrakcyjne ceny i duży wybór - Polacy już od lat chętnie korzystają z portali ogłoszeniowych przy sprzedaży i kupnie. Często właśnie na nich trafiają na cenowe okazje. Działając w niszy użytkownicy szybko porównają ceny tych samych rzeczy od różnych dostawców.
  • Promocja swojego biznesu - dużą zaletą prowadzenia portalu z ogłoszeniami jest darmowa promocja własnego biznesu. Jeśli prowadzisz działalność, możesz wstawić reklamę swoich usług, nienachalnie promować firmę w tekstach blogowych, zachęcać do skorzystania z usług dodając regularnie ogłoszenie.
 

Przykłady niszowych portali ogłoszeniowych

Pomysłów na niszowy portal z ogłoszeniami jest bardzo wiele i w każdej dziedzinie można znaleźć coś ciekawego i atrakcyjnego z punktu widzenia użytkowników.

Jakie są nisze w Polsce?

  • Portal ogłoszeniowy z branży ślubnej - z ogłoszeniami firm, które oferują wynajem sal na wesele, fotografów, florystek, makijażystek, zespołów muzycznych, dj, specjalistów od organizacji imprez.
  • Portal ogłoszeniowy dla motocyklistów - ogłoszenia sprzedaży motocykli, akcesoriów, odzieży, to również dobre miejsce do przekazywania informacji o wydarzeniach i zlotach oraz dzielenia się nowinkami ze świata motoryzacji.
  • Portal ogłoszeniowy z handmade - z ogłoszeniami ręcznie wykonanych przedmiotów. Tego rodzaju portal to dobry sposób na promocję biznesu/sklepu online, który sprzedaje rękodzieło.
  • Portal ogłoszeniowy dla freelancerów - z ogłoszeniami dla grafików, copywriterów, programistów, korektorów, tłumaczy, redaktorów.
  • Portal ogłoszeniowy z ofertami pracy dla seniorów - z ogłoszeniami pracy dla osób 60 bądź 65+. Dodatkowo z ciekawymi wydarzeniami, możliwościami edukacji na uniwersytetach III wieku, sposobami na znalezienie pracy.
  • Portal ogłoszeniowy z ofertą wynajmu sprzętu budowlanego - z ogłoszeniami wynajmu maszyn budowlanych, do użytku indywidualnego i dla firm.
  • Portal ogłoszeniowy z ofertą opieki nad zwierzętami - z ogłoszeniami hoteli dla zwierząt, petsitterów, adopcji.
  • Portal z ogłoszeniami o targach i wystawach - ogłoszenia związane z organizacją targów, wynajmem stanowisk, współpracą pomiędzy wystawcami.
 

Portal branżowy plus ogłoszenia

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wejść w nową branżę, poznawać ją i odkrywać. Jednak jeśli już masz wiedzę i doświadczenie w konkretnej dziedzinie, to możesz je wykorzystać, inwestując w portal branżowy. Praktycznie w każdej branży znajdziesz atrakcyjną działkę, która czeka na ‘zagospodarowanie’.

Kilka inspiracji:

  • drony - nowinki technologiczne, ogłoszenia sprzedaż/wynajem dronów,
  • hodowla zwierząt - porady, trenerzy, wystawy, ogłoszenia dotyczące akcesoriów, transportu,
  • e-sport - informacje o rozgrywkach, ogłoszenia graczy, drużyn, organizatorów,
  • rolnictwo - innowacje w rolnictwie, nowoczesna technologia: AI, czujniki, drony, ogłoszenia sprzedam, wynajmę,
  • turystyka medyczna - portal dla pacjentów zainteresowanych leczeniem poza granicami kraju, oferta zagranicznych klinik,
  • startupy ekologiczne - platforma skupiająca firmy promujące innowacje w obszarze ochrony środowiska,
  • architektura - portal dla architektów, projektantów wnętrz, dostawców materiałów.

Wspomnieliśmy już o naszym skrypcie, który daje znacznie szersze możliwości działania w sieci niż portal z ogłoszeniami. System posiada rozbudowany moduł do zarządzania treścią. Dodasz aktualności z branży z dowolnej kategori wyświetlane na głównej stronie. Zatem nasz system to gotowy patent na portal branżowy z atrakcyjną zakładką ogłoszenia, lista firm.

 

Portal dla klientów premium

Grupą docelową mogą być osoby zamożne, które są zainteresowane np. kupnem nieruchomości premium (nad morzem, w górach, w stolicy), luksusowych samochodów, kosmetyków/usług kosmetycznych - szeroko rozumianej branży beauty, antyków, rzeźb, drogich mebli.

Segment premium rządzi się swoimi prawami i raczej nie dla nich newsletter i wyskakujące okienka reklamowe. Natomiast docenią funkcjonalną, intuicyjną stronę internetową z bezpiecznymi (różnymi) opcjami płatności i szybki kontakt ze sprzedawcami/usługodawcami. Segment premium jest wymagający, lecz późniejsze zyski mogą być dużo wyższe, przy mniejszej grupie użytkowników, w porównaniu z innym rodzajem portalu ogłoszeniowego. Oczywiście do osób zamożnych niełatwo jest dotrzeć i zainteresować nową stroną, ale jeśli masz dobry pomysł, to warto spróbować. Zwłaszcza że inwestycja nie musi wiązać się z setkami tysięcy złotych, bo przykładowo nasz system zamyka się w kwocie do 10 tys. zł.
 

Jak znaleźć niszę? - Pomocne narzędzia

Idealnie byłoby gdyby nisza pokrywała się z zainteresowaniami bądź branżą, w której pracujesz. Natomiast czy tak jest, należy to sprawdzić. Masz pomysł? Wpisz w Google, zobacz odpowiedzi i zajrzyj co oferuje konkurencja w tym obszarze, jak wygląda taki portal, ile jest ogłoszeń, jakie są daty - jak często są dodawane ogłoszenia. Przyjrzyj się wyświetlanym reklamom - czy pasują do branży? Jak często dodawane są treści na stronę, czy portal jest ‘zaopiekowany’, czy raczej nie doczekał czasów świetności. Google podpowiada również o co pytają internauci, to również wskazówka, w którym kierunku podążać.

Przydatnym narzędziem jest Google Trends. Wpisz frazę i sprawdź na ile jest popularna, poza tym Google Trends pokazuje zainteresowanie w podziale na województwa oraz podobne pytania i tematy, co może być kolejną inspiracją.

Sposobem na weryfikację zainteresowania tematyką są również webinary branżowe, targi i eventy. One dają nie tylko rozeznanie w tematyce, lecz również nowe doświadczenie, które może zaprocentować ciekawymi pomysłami.
 

Co decyduje o sukcesie portalu ogłoszeniowego działającego w niszy?

Interakcje między ludźmi, sprzedaż/kupno, chęć skorzystania z usług/oferowanie usług przeniosły się do sieci. W internecie łatwo i szybko porównuje się ceny i jakość usług. Na przykładzie mieszkania, pomimo że nie widzisz go fizycznie, to jesteś w stanie ocenić, czy dana nieruchomość nie ma ‘zawyżonej’ ceny w porównaniu z innymi. Podobne metrażem mieszkania w tej samej dzielnicy, z których jedno jest po remoncie, a drugie czeka na remont, mogą mieć zbliżoną cenę. Oczywiście czynników wpływających na cenę jest wiele, natomiast w internecie wygodnie i szybko można wszystko porównać. I dlatego portale ogłoszeniowe cieszą się dużą popularnością w ostatnich latach.

Portalowe ogłoszeniowe/branżowe o niszowej tematyce, ze względu na mniejszą konkurencję mają duże szanse na powodzenie i atrakcyjny dochód pasywny w przyszłości. Poniżej najważniejsze czynniki decydujące o sukcesie portalu ogłoszeniowego działającego w niszy.
 

1. Wybór odpowiedniej niszy

Tematyka portalu jest istotna z wielu punktów widzenia, m.in. zainteresowania wśród polskich użytkowników internetu. Jeśli jest ono bardzo małe, wręcz znikome, niepopularne, to nie jest to raczej obszar, na który warto postawić. Sprawdzenie zapotrzebowania na taką witrynę internetową jest kluczowym aspektem przy podejmowaniu decyzji. Jeśli zainteresowanie jest małe, to sprawdź tematy pokrewne bądź pomyśl o poszerzeniu obszaru specjalizacji portalu. 

Wśród przyszłościowych portali ogłoszeniowych jest branża ślubna, wynajem maszyn budowlanych, ogłoszenia dla hodowców rasowych zwierząt, specjalistyczne ogłoszenia dla lekarzy i pracowników medycznych. Przyszłością jest również nowoczesna technologia, ogłoszenia sprzedaży odnowionej elektroniki i rynek premium - różne produkty i usługi.
 

2. Unikalna wartość i funkcjonalność

Musisz mieć coś więcej niż konkurencja, dlatego szpiegostwo jest wskazane przed podjęciem decyzji o funkcjach, które powinien posiadać portal. Co możesz zaoferować? Na przykładzie naszego skryptu, użytkownikom możesz zaoferować rozbudowany system filtrowania ogłoszeń. Zagłębiając się w bardzo szczegółowe parametry, użytkownik otrzymuje optymalnie dopasowane do oczekiwań wyniki.

Wśród przydatnych funkcji, które mogą dać przewagę nad konkurencją są opcja oceny sprzedawców i narzędzie do szybkiego kontaktu ze sprzedającym. Ponadto, ludzie lubią nowinki z rynku, dlatego warto mieć zakładkę poradnik bądź aktualności i na bieżąco dodawać ważne informacje z rynku.
 

3. Strategia monetyzacji

Rzeczą oczywistą jest, że w przypadku portalu ogłoszeniowego, podobnie jak większości stron internetowych, jest dochód. Dobrze skrojona strategia monetyzacji istotnie wpływa na powodzenie portalu niszowego. Bo im więcej na nim zarabiasz, tym więcej możesz zainwestować w jego rozwój.

Monetyzacja obejmuje m.in. dodawanie ogłoszeń - w przypadku nieruchomości premium stawki nie należą do niskich, ale już np. jeśli jest to portal ofert pracy dla seniorów to stawki są dużo niższe. Możesz zaproponować użytkownikom model subskrypcyjny - oparty o stałe opłaty i w jego ramach możliwość dodawania ogłoszeń.

Kolejne sposoby monetyzacji to reklamy na stronie pozyskiwane przez pośredników, np. Google Ads, albo bezpośrednie. W przypadku portali niszowych - co zależy od specjalizacji łatwiej znaleźć bezpośrednich reklamodawców, a tym samym pobierać wyższe stawki za reklamy na stronie.
 

4. Promocja i pozyskiwanie użytkowników

Do wykorzystania jest wiele narzędzi, dzięki którym dotrzesz do osób z wytypowanej grupy docelowej. W tym celu przydatne są media społecznościowe: Facebook, Instagram, TikTok. Dołącz do grup branżowych, udzielaj się w komentarzach, zachęcając do odwiedzenia portalu. Nakręć śmieszne bądź ciekawe rolki o wydarzeniach z branży, poruszające jakieś kwestie, praktyczne dla użytkowników bądź takie, które rozwiązują określony problem. Dziś lubimy scrollować, dlatego w marketingu przydaje się talent reżysera, scenarzysty i montażysty. Nie jest jednak potrzebny drogi sprzęt, wystarczy telefon i przede wszystkim dobry pomysł.

To co kieruje na niszowy portal z ogłoszeniami to wyszukiwarka, dlatego zadbaj o seo. Podstawą są dobrze zoptymalizowane pod seo treści. Zadbaj o ich jakość oraz regularne publikowanie na stronie.

Działania marketingowe mogą obejmować również współpracę z ekspertami z branży, influencerami i blogerami. Użytkowników możesz zachęcać do odwiedzenia portalu na targach branżowych, eventach, konferencjach. Czasem wystarczy krótka rozmowa by zachęcić jedną osobę, a ona przyprowadzi kolejne dwie.
 

5. Skalowanie i rozwój

Sukces i grono lojalnych użytkowników to dopiero wstęp do budowania pozycji lidera w wybranej niszy. Dlatego zaplanuj kolejne działania, dzięki którym nie tylko utrzymasz zbudowaną społeczność, ale sukcesywnie ją powiększysz i rozwiniesz stronę o nowe funkcje. 

Dobrym sposobem na budowanie coraz większej społeczności jest forum internetowe, działające w ramach portalu ogłoszeniowego. Inną opcją grupy dyskusyjne. Użytkownicy mogą w ten sposób wymieniać się opiniami, spostrzeżeniami, polecać firmy. Świetnym sposobem są również webinary branżowe, na których użytkownicy poszerzają wiedzę, zdobywają nowe umiejętności, rozwiązują swoje problemy. Opcja komunikacji na żywo za pomocą czatu i możliwość bycia razem bez względu na miejsce przebywania, to droga do budowania pozytywnego wizerunku marki.
 

6. Skupienie na klientach

Wejście w rolę użytkownika to dobry sposób na stworzenie portalu, który będzie odpowiadał na potrzeby klientów. Pomyśl, co dla Ciebie jest ważne, gdy korzystasz z portalu ogłoszeniowego? Jakie filtry warto dodać, by ułatwić wyszukiwanie? Które funkcje cenisz, zamawiając produkt za pomocą portalu ogłoszeniowego.

Portal powinien być prosty w obsłudze i przede wszystkim istotne jest szybkie ładowanie strony. Nie jesteśmy cierpliwi i jeśli strona nie ładuje się w kilka sekund, większość ją opuści i raczej nie wróci. Musi być przyjazny dla odwiedzających. Co to oznacza w praktyce? Przyjemny dla oka - ważna jest kolorystyka, związana z branżą. Istotne są różne opcje płatności, szybki kontakt ze sprzedającym, a dla dodających ogłoszenia intuicyjny panel do tworzenia profesjonalnych ogłoszeń (dodawanie wielu zdjęć, linków do YT, własnych filmów).

Ważne jest też słuchanie co mają do powiedzenia użytkownicy. Jakie mają uwagi i spostrzeżenia. Być może brakuje im jakichś filtrów, kategorii albo dzielnicy w mieście. Uwagi są cenną wskazówką dotyczącą tego, co warto poprawić, by stworzyć optymalnie dopasowane do współczego użytkownika internetu miejsce.

Nie zapomnij o profesjonalnej obsłudze klienta, odpowiadaniu na pytania i rozwiązywaniu problemów użytkowników. Poziom obsługi klienta przekłada się na jego zadowolenie z korzystania z usług. Bo inaczej podchodzimy do sklepu, w którym obsłużono nas od niechcenia, a inaczej gdzie wspominamy pozytywne nastawienie pracownika do świata. Wiele osób jest skłonnych zapłacić więcej, ale wiedząc, że po drugiej stronie czeka profesjonalna, uprzejma obsługa.

Nie musisz mieć studiów informatycznych, by prowadzić z powodzeniem portal z ogłoszeniami niszowymi bądź branżowy, bądź jedno i drugie. Jeśli przerażają Cię aspekty techniczne, zadzwoń do nas, a przekonasz się, że wcale nie jest to trudne.

Autor wpisu:
marta
marta Business Developer
martakruk.content@gmail.com

Wydawcą bloga jest Agencja Interaktywna Edios
‹ Zobacz więcej aktualności

W tym artykule:


  • Nisza - nie wszystko w internecie już było
  • Zalety niszowych portali z ogłoszeniami
  • Przykłady niszowych portali ogłoszeniowych
  • Portal branżowy plus ogłoszenia
  • Portal dla klientów premium
  • Jak znaleźć niszę? - Pomocne narzędzia
  • Co decyduje o sukcesie portalu ogłoszeniowego działającego w niszy?
    • 1. Wybór odpowiedniej niszy
    • 2. Unikalna wartość i funkcjonalność
    • 3. Strategia monetyzacji
    • 4. Promocja i pozyskiwanie użytkowników
    • 5. Skalowanie i rozwój
    • 6. Skupienie na klientach
Gotowe portale
  • Ogłoszenia jak olx
  • Skrypt ofert pracy
  • Skrypt Ogłoszeń Nieruchomości
  • Baza noclegowa
  • Katalog firm
  • Skrypt motoryzacyjny
Oferta
  • Sklepy internetowe
  • Audyt SEO
  • Pozycjonowanie
  • Strona www dla firmy
  • Portale internetowe
  • Wizytówki na Google Maps
  • Edios - opinie o naszej firmie
Ostatnio dodane na blogu
  • Darmowe portale ogłoszeniowe – top 5
  • Jak zarabiać na stronie internetowej?
  • Czy niszowa witryna z ogłoszeniami ma szanse na sukces? Jak znaleźć niszę?
  • 3 najlepsze skrypty CMSy pod portal ogłoszeń w 2025 roku
Zobacz blog

Edios

Agencja Interaktywna Edios
ul. Kurpiowska 10/13
44-335 Jastrzębie Zdrój
NIP: 6332234748

+48 697 293 173 kontakt@edios.pl
© 2025 Edios | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka Prywatności
Do góry