Serwis noclegowy to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie dla osób, którym chodzi po głowie prowadzenie własnego biznesu internetowego, lecz nie mają innowacyjnego pomysłu lub brak im umiejętności programistycznych. Okazuje się przecież, że duże pieniądze zarabia się nie tylko na nowych ideach, ale również sprawdzonych rozwiązaniach. Choć sam pomysł stworzenia własnej bazy noclegowej i zarządzania setkami ogłoszeń wydaje się fascynujący (co niektórzy wręcz słyszą na samą myśl szelest banknotów pochodzących z takiego zajęcia), to wciąż w wielu przypadkach zostaje on stłumiony już w samym zarodku. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak wystarczającej motywacji i pewności, że wysiłek włożony w stworzenie od zera serwisu noclegowego stanie się głównym źródłem utrzymania. Spróbujmy więc racjonalnie osądzić, czy w tym konkretnym przypadku diabeł jest taki straszny, jak go malują.
Po jakim czasie portal noclegowy będzie zarabiał?
Whitepress przeprowadziło ankietę, w której wzięły udział 183 osoby. Odpowiedzi udzieliło 77 kobiet, 94 mężczyzn oraz 9 osób reprezentujących formy prawne. Największa grupa ankietowanych prowadzi bloga/portal od ponad 5 lat (30,6%). W badaniu zatem wzięły udział osoby, które pracują nad swoim blogiem/portalem już dosyć długo.
Jak się okazuje większość odpowiadających zaczęła zarabiać na portalu w mniej niż rok (31,7%) lub w więcej niż rok (31,7%). Trudno oczekiwać wyników z prowadzenia działalności od razu, ale jest to możliwe szczególnie w przypadku prowadzenia bazy noclegowej.
Na czym będziesz zarabiał prowadząc bazę noclegową?
Na początek zdefiniujmy, jaki w ogóle model biznesowy prezentuje baza noclegowa. Możemy bowiem zarabiać na kilka sposobów:
• abonamenty premium oferujące lepszą widoczność lub rozszerzoną wizytówkę,
• artykuły sponsorowane, jeśli rozszerzymy serwis o bloga,
• prowizje od noclegów zamówionych za pośrednictwem strony,
• dochody z reklam Adwords lub programów partnerskich typu Booking.com,
• płatny mailing do subskrybentów newslettera.
Trzeba jednak przyznać, że to pierwsza opcja jest najczęściej stosowaną i odpowiadającą za generowanie największych przychodów. Ceny abonamentowe ustalane są indywidualnie przez właściciela portalu, zazwyczaj jednak najtańszy pakiet to wydatek rzędu 200 zł rocznie. Przeliczając to na mniejszy okres wychodzi całkiem niska stawka, bo zaledwie 55 gr za dzień. Osoby prowadzące hotele czy noclegownie będą skłonne zapłacić taką cenę, jeśli serwis generuje stabilny napływ realnych użytkowników.
Ile zarobię na prowadzeniu Bazy Noclegowej?
W ankiecie pojawiło się również pytanie dotyczące średnich miesięcznych zarobków bloga/portalu, czyli dochodzimy do kwintesencji.
Przeprowadźmy teraz prostą symulację w oparciu o powyższe dane. Załóżmy, że w skali miesiąca zdobędziemy 10 klientów na płatną reklamę w naszym serwisie. Wydaje się to całkiem racjonalne – przy odrobinie wysiłku i wykonaniu kilku telefonów na pewno znajdziemy chętnych.
10 x 200 zł = 2 000 zł
2000 zł x 12 miesięcy = 24 000 zł rocznie
Okazuje się więc, że wystarczy sprzedać jeden pakiet abonamentowy co trzy dni, aby zapewnić sobie całkiem niezłą pensję z tytułu jednego serwisu noclegowego. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy – najwięksi gracze miesięcznie sprzedają setki reklam, na dodatek tworzą dziesiątki serwisów skierowanych na konkretne regiony kraju i świata. Są to internetowi biznesmeni, którzy zrozumieli że włożenie wysiłku w stworzenie profesjonalnego serwisu noclegowego i zbudowanie wokół niego realnej społeczności daje wymierne korzyści osobom dodającym swoją wizytówkę. A kiedy klient widzi, że taka forma reklamy zwiększa liczbę zapytań, bez wahania decyduje się na rozszerzenie swojego ogłoszenia o dodatkowe, płatne możliwości.
Perspektywa długofalowa jednoznacznie potwierdza, że prowadzenie serwisu z noclegami to świetny biznes. Dodatkowo możemy nim zarządzać zdalnie (nie licząc wizyt u klientów), więc nie stoi nic na przeszkodzie, by wybrać się na tygodniowy urlop na plażę w Miami, pilnując interesu z poziomu laptopa.
Co będzie miało wpływ na rozwój portalu?
Najważniejsze to zachować determinację i wytrwać w systematycznej pracy. Z początku portal nie będzie przynosił dochodów – dopiero gdy zyska odpowiedni autorytet i wierną grupę użytkowników, pieniądze z tytułu reklam zaczną spływać, a telefony biznesowe będą dzwonić jeden za drugim. Potwierdzają to badania Whitepress, które zwracają uwagę, że zaangażowanie w tworzenie dobrej jakości treści (57,9%), systematyczność w tworzeniu treści (52,5%) i cierpliwość (43,7%) – to 3 cechy, które zostały wymienione jako kluczowe i przesądziły o zarabianiu na portalu.
Uruchomienie wielojęzycznego i funkcjonalnego portalu bazy noclegowej wymaga z Twojej strony inwestycji zaledwie kilkuset złotych, a to wszystko dzięki naszemu gotowemu rozwiązaniu w postaci skryptu Bazy Noclegowej, o którym więcej przeczytasz pod adresem: https://www.edios.pl/skrypty/baza-noclegowa/
Serwis noclegowy to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie dla osób, którym chodzi po głowie prowadzenie własnego biznesu internetowego, lecz nie mają innowacyjnego pomysłu lub brak im umiejętności...